הצלת זוגיות – טיפול זוגי עשוי להיות הפתרון

כאשר מערכת יחסים נתקלת בבעיות, זוגות עלולים להיפגע מכדי להיות מסוגלים לדון בנושאים בצורה רציונלית כדי למצוא פתרונות. במקרה זה, ייעוץ יכול להיות הפתרון האידיאלי להצלת מערכת יחסים. יועץ מקצועי יכול לעזור לזוגות לדון בבעיותיהם בפתיחות מבלי שזה יהפוך לוויכוח מר מי אשם. היועץ יכול גם לעזור לבני הזוג לשים בעיות בפרספקטיבה הנכונה, וכך, להיות מסוגל למצוא פתרונות.

על מנת להפיק את המקסימום מהייעוץ, לעומת זאת, זוגות צריכים מטפלת זוגית מומלצת להיכנס אליו במצב הנפשי הנכון. הם צריכים להיות מוכנים להיות כנים לחלוטין לגבי הפגמים שלהם וכיצד אלה תרמו לבעיות במערכת היחסים. הם גם צריכים להיות מוכנים לחקור פתרונות שיכולים לעזור לפתור בעיות אלה. והכי חשוב, הם צריכים להיות פתוחים לפשרה ולשינוי כדי להציל את השותפות. ללא הלך הרוח הזה, ייתכן שהצלת מערכת יחסים לא תתאפשר מכיוון שזוגות פשוט יתמקדו בהטלת האשמה במה שהשתבש בה.

יועץ טוב יצור אווירה של אמון בה זוגות מרגישים מספיק בנוח להיפתח אפילו על הרגשות הכואבים ביותר. הוא או היא גם יסייעו להם לזהות את הגורם הבסיסי לבעיות הזוגיות שלהם ויסייעו להם למצוא פתרון משביע רצון הדדי. תהליך זה אינו קל ויכול לקחת חודשים, תלוי בהתקדמות המשתתפים. עם זאת, כאשר הטיפול מצליח, הוא יכול למשוך זוגות בחזרה מסף פרידה או גירושין.

כמובן שטיפול אינו תרופת פלא והתהליך לא יביא בהכרח להצלת זוגיות. אבל גם אם טיפול לא יכול להציל מערכת יחסים, הוא יכול לפחות לעזור לזוג לרפא את הפצעים הרגשיים שלהם כדי שיוכלו להיפרד בתנאים אזרחיים ולהצליח להמשיך הלאה.